פרסום חדש באתר: יערות פארקים אתרי נופש ופעילויות קקל כסביבות מקדמות בריאות

פרופ”ח פנינה פלאוט, ד”ר מיקה מורן וד”ר מיכל מיטרני וליהי גולן (עוזרת מחקר)

קרן קימת לישראל קיבלה על עצמה ליצור ביישובים ובשטחים הפתוחים בישראל תשתית לסביבה המקדמת אורח חיים בריא. לשם כך קק”ל יוזמת ובונה שבילים המיועדים להליכת בריאות, ריצה, רכיבה על אופניים ושבילי טיול ביערות ובחיק הטבע.

מחקר זה, יערות ופעילויות קק”ל כסביבות מקדמות בריאות, נעשה בהזמנת מחלקת התכנון של קק”ל ונועד לבחון את הדרכים והשיטות ליצירת הכלים שיביאו למימוש מלוא הפוטנציאל הגלום ביערות, בפארקים ובאתרי הנופש והספורט העממיים. המטרה שלנו היא שתשתית ענפה זו, שקק”ל מפתחת, תהיה נגישה לציבור רחב ככל האפשר.

למדנו הרבה מהנעשה במקומות אחרים בעולם. לדוגמה, הבנו שכדי לקדם פעילות בסביבה מקדמת בריאות, עלינו לחזק את שיתוף הפעולה עם ארגוני הבריאות בישראל. התחלנו פעילות במגמה זהו וכבר יצרנו קשר בין מטופלים לבין סביבות המקדמות בריאות ביערות.

העבודה בחנה את מיתוג היער כסביבה מקדמת בריאות. במסגרת זו ערכנו יום עיון לאנשי מקצוע מתחום הממשל המקומי, משרדי ממשלה וארגוני בריאות. הם הופתעו לגלות שדה פעילות חדש בתחומי עיסוקם. יחד עם זאת, יש לעשות עוד הרבה במיתוג היערות והשטחים הפתוחים כסביבה מקדמת בריאות, ובמיתוגה של קק”ל כארגון הפועל למען בריאות תושבי הארץ.

לקריאת הפרסום>>